Ciekawostki

Sam niejednokrotnie zastanawiałem się, czy warto dopłacać do droższych komponentów, wyższej jakości odzieży i ile de facto można na tym zyskać. Oczywiście argumenty "stylówy" nie będą tutaj skwantyfikowane. Niemniej może komuś przyda się to podsumowanie testów przeprowadzonych przez Krola Filipenko 'The Classy Rider'. Oczywiście są to testy amatorskie, w warunkach polowych. Próżno tu szukać tunelu aero, kalibracji urządzeń oraz aprobaty procedury. Podliczenia kwotowe także są zaokrąglane. Zapewne można znaleźć mniej kontrastujące cenowo egzemplarze do testów, które utrzymają pokazane trendy przy mniejszej przepaści cenowej.
Akceptując jednak niezerową tolerancję błędu można przyjąć- że rozróżnienie lepsze/gorsze oraz rzędu wielkości (+5% vs +50%) są tutaj prawidłowo pokazane. Czy wszystkie wyniki są zaskakujące? Jasne, że nie. Czy takie różnice są warte dopłat? To już oceńcie sami/e.

kategoria warunki pomiaru lepszy gorszy różnica czasu*
koszt różnicy
link do testu
typ roweru
czasówka vs
aero szosa
moc: 205W


moc: 350W
BH Aero TT '23

BH Aerolight

110sek /10km


67sek /10km
stylówka gravel
vs aero i szosa
nachylenie: 0%
moc: 270W
V: ~40km/h
aero suit

bibs + jersey
gravel 58sek /10km

43sek /10km
pozycja aero i drop
vs górny chwyt
nachylenie: 0%
moc: 300W
V: ~40km/h
aero


drop
górny chwyt 30sek /10km


21sek /10km
klasa opon
budżet vs premium
nachylenie: 0%
moc: 300W
V: ~40km/h
GP5000 S TR
28mm / 280g
560 PLN/2szt
Triban Protect
28mm / 420g
140 PLN/2szt
30sek /10km

420 PLN/2szt
wpływ 1kg masy
na podjeździe
nachylenie: 9%
moc: 310W
masa X masa X +1kg 15sek /10km
typ kasku
szosowy vs czasowy
nachylenie: 0%
moc: 260W
V: ~40km/h
HJC ADWATT
aero
HJC FURION 2.0
szosowy
14sek /10km
geometria i materiał
aero karbon vs
endurance ALU
nachylenie: 0%
moc: 300W
V: ~40km/h
BH Aerolight 7.5
49 500 PLN
05.2025
Kross Vento 4.0
3 300 PLN
05.2025
13sek /10km

ca. 45 000 PLN
ciśnienie w oponach
nachylenie: 0%
moc: 270W
V: ~40km/h

nachylenie: 9,6%
moc: 303W
V: ~12km/h
6,2 bar
TPU/GP5000


4,0 bar
ZIPP/GP5000
4,5 bar
TPU/GP5000


5,0 bar
ZIPP/GP5000
9sek /10km



9sek /10km



budżetowa szosa vs topowy gravel nachylenie: 0%
moc: 305W
V: ~38km/h
topowy gavel
budżetowa szosa
3sek /10km
obręcze karbonowe
profi vs aliexpress
nachylenie: 0%
moc: 300W
V: ~40km/h
ZIPP 454 NSW
15 000 PLN
04.2025
CSC 700C 58mm
1 700 PLN
04.2025
1sek /10km

ca. 13 000 PLN
rodzaj dętki
TPU vs butyl
nachylenie: 0%
moc: 305W
V: ~40km/h
TPU
5 bar

butyl
5 bar
---
0sek /10km

😱

140 PLN/2szt
* - przeliczone na 10km wg danych z testu; dane cen rynkowych wg dat testów na YT +1 miesiąc

--- tabela będzie aktualizowana na bieżąco o kolejne testy z kanału ---

Brak komentarzy: